facebook

Zdrowe kokosanki

0 Posted by - 9 marca 2017 - bez cukru / sugar free, bez pieczenia / no bake, ciastka / cookies, Przepisy

Kokos, kokos, z dodatkiem kokosu i jeszcze trochę kokosu – tak można by podsumować zdrowe kokosanki, są bardziej kokosowe niż sam kokos :) Czego tam nie ma; mleczko kokosowe, woda kokosowa, olej kokosowy i oczywiście wiórki kokosowe, ale nie takie kupione tylko świeżo starte! Uwielbiam takie kokosowe smaki! Kokosanki można jeść bez wyrzutów sumienia – są zdrowe, bez cukru, bez glutenu i jeszcze wegańskie, no a smakują po prostu… bosko!

Jeśli nie dysponujecie świeżym kokosem kokosanki można też zrobić ze zwykłych wiórków kokosowych, ale to już nie będzie to samo…

To był jeden z pierwszych przepisów z książki Zdrowe desery i wypieki  jaki postanowiłam wypróbować, uwielbiam kokos, a przygotowanie kokosowych ciastek/batoników z użyciem świeżego kokosa wydało mi się intrygujące. W dodatku przepis jest naprawdę mało skomplikowany i szybki.

Przepis pochodzi z książki Zdrowe desery i wypieki Henrietty Inman.

Składniki na ok. 25 kostek, forma 20 x 20 cm.

260 g świeżego kokosa (1-2 kokosy)*

100 ml wody kokosowej (z kokosa)

60 ml mleczka kokosowego

40 g syropu klonowego (lub miodu w wersji niewegańskiej)

ziarenka z 1/2 laski wanilii

szczypta soli himalajskiej (lub zwykłej)

70 g oleju kokosowego (nierafinowanego)

Woda z jednego kokosa to za mało, można dokupić wodę kokosową lub uzupełnić zwykłą wodą, napojem kokosowo-ryżowym itp. Jeśli z 1 kokosa będziecie mieli za mało miąższu, można uzupełnić zwykłymi wiórkami kokosowymi, ja zużyłam ok. 1,5 kokosa.

Kokosa ścieramy na tarce; część na grubych oczkach, cześć na mniejszych. Wodę kokosową, mleczko, syrop klonowy, wanilię, sól i połowę startego kokosa podgrzewamy w większym rondlu. Kiedy masa zacznie się gotować dodajemy olej kokosowy i gotujemy ok. 15 minut, aż zostanie głównie olej, a większość płynu wsiąknie w wiórki. Zdejmujemy rondel z ognia i dodajemy pozostały starty kokos, dokładnie mieszamy. Masę przekładamy do blaszki 20 x 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia, dobrze dociskamy i wkładamy do lodówki na ok. 2 godziny do zastygnięcia.

Kroimy na kwadraty i zjadamy! Kokosanki przechowujemy w lodówce do 5 dni.

Smacznego!

Healthy coconut bar, no sugar, no bake. Food photography by Candy CompanyHealthy coconut bar, no sugar, no bake. Food photography by Candy CompanyHealthy coconut bar, no sugar, no bake. Food photography by Candy Company

 

Share on FacebookShare on LinkedInShare on Google+Share on StumbleUponShare on Yummly

No comments

Leave a reply

Translate »